2010. december 21., kedd

Alanis Morissette: Ironic

Mr. Play It Safe was afraid to fly
He packed his suitcase and kissed his kids goodbye
He waited his whole damn life to take that flight
And as the plane crashed down he thought
"Well isn't this nice..."

Tény, hogy nem a világ legoptimistább dala, és nagy részére nem húzható rá az az ideológia, ami ezzel a versszakkal kapcsolatban kialakult bennem. Ugyanis szerintem a pasas gépe pont azért zuhan le, mert egész életében rettegett a repüléstől és évtizedeket várt, mig megkockáztatta. Ha a félelmet első jelentkezésekor elhessegeti és felszáll egy gépre, még ma is életben volna.

Vagyis ez a versszak nekem a kockázatvállalásról szól. Merthogy mint mindenkiben, bennem is vannak félelmek. Azt hiszem, az idei évben sikerült ezek közül néhánnyal szembenéznem és belemennem kockázatosnak vélt helyzetekbe, akár olyanokba, amiket más is veszélyesnek vélhetett (pl. a Lengyel-Tátra leghúzósabb láncos útvonala), akár látszólag ártalmatlanokba, amelyek viszont nekem szorongást okoztak (mint egy slowfox magánóra). És mindeddig működik az elméletem, mert egyikbe se haltam bele (mint a mellékelt ábra elég jól mutatja). Lehet, hogy ennek az elmúlt évnek pont ez volt az egyik kihivása.

Persze lehet, hogy Mr. Play It Safe mindenképpen lezuhant volna az első repülőűútján, és tulajdonképpen saját életét hosszabbitotta meg azzal, hogy évekig kerülte a repülést. Na de egyszer vállalnia kellett a kockázatot, ha el akart jutni A-ból B-be.

2 megjegyzés:

  1. Az okosok szerint a legnagyobb kihívás magunk legyőzése, ehhez kell a legtöbb bátorság.
    Így pontosan ide kívánkozik az ismert idézetünk:
    "A hajó a kikötőben van a legnagyobb biztonságban. ...de a hajókat nem ezért építik!"
    Külön öröm számomra, hogy a Macskamedve nevű szkúnert a Slowfox tengeri kalandjára én kísérhettem el. :-)

    Az első repülőúton történő lezuhanás gondolata nem sok jót ígér számomra, de megnyugtat, hogy a tervek szerint így legalább nem csak idegenekkel kerülök fel a légitársaság veszteséglistájára. :-)

    VálaszTörlés
  2. Az utolsó bekezdés különösen jólesett - "dögöljön meg az a szemét is, aki rávett erre" ;-)

    VálaszTörlés