2017. július 1., szombat

Legújabb testamentum

***SPOILER***

Isten mindenféle gonosz módokon szívatja az embereket. A lánya azonban – akiről kevesebb szó esik, mint a fiáról, pedig ugyanolyan fontos személyiség – keresztülhúzza a számításait egyetlen művelettel: minden embernek megküldi sms-ben, mennyi ideje van még hátra. Mint Isten elmagyarázza, ennek hatására az emberek többé nem fognak félni tőle, hiszen amitől igazában féltek, az a bizonytalanság: aki tudja biztosan a halála időpontját – bármely közel vagy messze legyen az – azt többé nem lehet félelemmel sakkban tartani. Az emberek merni kezdik megvalósítani életük nagy álmát, legyen az egy utazás, egy új párkapcsolat vagy akár az, hogy a születési nemüktől eltérő nemben éljenek.

Nemcsak a haláltól való félelem tarthatja vissza az embereket az önmegvalósítástól: félhetnek szeretteik vagy állásuk elvesztésétől, a szegénységtől, a betegségtől, a politikai üldöztetéstől stb. Ugyanez lehet az oka, hogy egyesek nem nyilvánítanak politikai véleményt vagy nem mernek elmenni olyan tüntetésekre, amelyeknek céljával amúgy egyetértenek. Amint azonban a félelem bizonyossá válik, sokkal könnyebb tenni ellene. Régen én is tartottam attól, hogy hosszú távon hátrányom származhat abból, ha nyíltan vállalom a nézeteimet. A fordulópont akkor jött el, mikor egyszer beírtam a google-ba a nevemet (legjobb tudomásom szerint ezzel a névvel egyedül én élek a világon) és az kihozott olyan dolgokat, amelyek miatt egy homofób vagy liberális gondolkodásúakat elnyomó rendszerben támadás érhetne. Nem biztos, hogy ez valaha bekövetkezik, hiszen én csak kis porszem vagyok, de ez nem azon múlik, hogy mennyire vállalom az identitásomat vagy a nézeteimet. A Macskamedve nem egy kamu név (soha nem is szántam annak), hanem egy internetes személyiség, amely különösebb nyomozás nélkül összekapcsolható a valóságos személyemmel. Ha hihetünk annak, hogy az internet az önkifejezésünk mellett a megfigyelésünk eszköze is, valószínűleg sokkal többen vannak hozzám hasonló helyzetben, mint sejtenék. Ennyi erővel akár merhetnének is kiállni a nézeteik mellett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése