2011. december 16., péntek

Kezdők

Hány évesen kezdő az ember? A film hőse 38 éves, de mégsem érzi úgy, hogy biztonságosan mozogna egy párkapcsolatban. Na de vannak még extrémebb esetek, mint apja, aki felesége halála után, 44 évi házasság után vállalta fel, hogy meleg. Négy évig lelkesen aktivistáskodott, meleg baráti kört és szerelmet talált - aztán elvitte a tüdőrák.

Gyakran sóhajtunk fel: bár fiatalabb lettem volna, amikor találkoztam életem szerelmével/ rájöttem, milyen szakmát akarok tanulni/ megismertem Wim Wenders filmjeit/ stb. Pedig lehet, hogy ha mindez korábban történik, nem érintett volna meg minket annyira, mert egyszerűen nem voltunk elég érettek hozzá. Lehet, hogy 40 évesen kicsit késő egyetemre járnom, de korábban a most olvasott szakirodalom felét nem értettem volna - ehhez egyrészt kellett egy alap olvasottság, másrészt tapasztalatok nemzetközi LMBT szervezetekben, ahol a magyarországinál kicsit rugalmasabb és nyitottabb a mentalitás. Ha a mostani szerelmemmel korábban találkozom, talán jó barátok lettünk volna, de pár semmiképpen. Ehhez először szükség volt arra, hogy nyitott legyek a változásra életem más területein is (pl. munka); arra, hogy több vagy legalábbis rugalmasabban beosztható szabadidőm legyen; arra, hogy kevésbé mereven gondolkodjam az identitáskategóriákról (ami részben általam megismert embereknek, részben az egyetemen olvasott queerelméleti szövegeknek köszönhető); arra, hogy olyan barátaim legyenek, akik (legalábbis egy részük) nem fordulnak el tőlem látszólagos PÁLfordulásom miatt. Ami nem azt jelenti, hogy így most minden simán megy, de talán megvannak az alapfeltételei annak, hogy ne csak az érzelmek, hanem párkapcsolat szintjén is működjön a dolog. És ilyen szempontból szerencsésnek mondhatom magam, hogy most találkoztam Andrással és nem korábban, amikor csak elpuskáztam volna a nagy lehetőséget.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése