2014. január 4., szombat

Még egy év

***SPOILER***

Tom és Gerry (a poén szándékos), a középkorú londoni házaspár felkarolja Gerry titkárnőjét, Maryt, aki korához képest túl sok sminket és túl rövid szoknyákat használ, kicsit sokat fecseg, még többet iszik, és folyamatosan kudarcot vall a pasiknál. A házaspár rendszeresen meghívja őt vacsorázni és a nyári baráti grillpartikra is. Mindez azonban véget ér, mikor fiuk, Joe, bemutatja menyasszonyát; Mary reakciójából számukra is egyértelművé válik,amit a néző már régen tud, hogy Mary évek óta keményen hajt Joe-ra. Gerry és Tom mélységesen csalódik, és többé nem hívják meg Mary-t.

A házaspár csalódásának oka az a felfogás, amely szerint a szexualitás valami mocskos dolog, szemben a barátság erkölcsi magasságaival. Noha lehet, hogy Mary irántuk való érzéseit nem annyira barátságnak, mint inkább hálának értelmezik, még ez is magasabb rendű annál az erkölcstelenségnél, hogy Mary szexuálisan érdeklődik felnőtt fiuk iránt, és nem valószínű, hogy csak a korkülönbség miatt (Mary pontos életkorát nem tudjuk, de max egy tízessel idősebb Joe-nál). Ahogyan én is mélységesen felháborodtam, amikor kiderült, hogy egy jóbarátom kizárólag párkeresési szándékkal hozta létre azt a meleg közösséget, amely pedig sok fiatalnak (köztük nekem is) a belépőt jelentette a meleg életbe és életre szóló barátságokat is hozott. Valahányszor kiderült egy barátról, hogy szexuális vonzalmat is érez irántam, csalódást éreztem, mintha ez az információ meghazudtolná barátságának tisztaságát. Pedig a szerelmet is tiszta érzésnek tekinti a kultúránk - amíg az érzelem dominál benne a szexualitás helyett. Időbe telt elfogadnom, hogy azért, mert valaki testileg is érdeklődik irántam, még ugyanúgy szeret.

Mindezzel nem azt akarom mondani, hogy Gerryék helyében továbbra is barátkoznék Maryvel; valószínűleg el sem kezdtem volna. Csak nem egészen világos számomra, miért nagyobb vétség a barátság eszméje ellen, ha valaki beleszeret a barátnője fiába, mint ha lelki szemetesládának és piaforrásnak használja, akihez a legváratlanabb időpontokban is hívás nélkül becsönget. Benneteket melyik zavarna jobban, és elgondolkodtatok-e már, hogy miért?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése