2014. november 12., szerda

Mondjon le Vida Ildikó

Előrebocsátom, hogy nem szeretem Vida Ildikót, és nemcsak azért, mert még szegény angoltanárok se profitálhattak belőle. És szerintem is monnyonle. Rendkívül zavart viszont, hogy a tüntetésen olyan transzparenseket láttam, hogy "Please bitch" meg "Otthon is hazudsz, Ildikó?" Amikor férfi politikusok ellen volt tüntetés (pl. tavaly "Ki az a Lázár János?" címen), nem láttam transzparenseket, amelyek a politikus nemi hovatartozását kritizálnák, vagy azt asszociálnák őt specifikusan férfi terekkel ("Mit szólnak majd az ökörkörben?"). A férfi politikus politikusként van jelen még ellenségei számára is, a női közszereplő viszont nőként, illetve annak megvetett formáiban (hazug feleség/kurva). És ez éppannyira nem oké, mint a netadós tüntetésen arról beszélni, hogy milyen "államférfiakat" tisztelünk (vélhetően az illető női közszereplőket nem tart tiszteletre méltónak).

Többen örülnek annak, hogy alakul az új ellenzék. És mondjuk én is, de még jobban örülnék, ha ebben az új ellenzékben nem látnám ugyanazt a szexizmust, mint a hatalom képviselőinél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése