2015. május 30., szombat

Mika: Big Girls, You Are Beautiful

https://www.youtube.com/watch?v=yDSK91mUNLU

Mindig szerettem ennek a dalnak a szövegét, amely szembemegy a nőket megnyomoritó aktuális szépségideálokkal. Amikor viszont először láttam a klipet, némileg csalódott voltam: ennél jóval testesebb lányokra számitottam. A klip tánckarában levő nők valóban nem fotómodell-alkatúak, de elég messze vannak a lufiszerű, az átlaglány négyszeresét kitevő testalkattól, amely a dal szerint az énekes ideálja (mondjuk a feszes ruhák még többet levesznek belőlük).

Sokáig azt gondoltam az ellentmondás okának, hogy Mika (vagy a klip rendezője) egyszerűen nem vállalta be, hogy igazán nagydarab lányokat szerepeltessen; féltek a népszerűség csökkenésétől. (Ez mondjuk nem irreális: egy amerikai aerobic-videót egy ismerősöm azzal szólt le, hogy ezt nem nézi, mert túl kövér emberek vannak benne.) Aztán nemrég olvastam egy cikket a fiatal nők között aktuálisan terjedő divat-trendekről, mint pl. a thigh gap vagy a bikini bridge. Ez utóbbi az az elvárás, hogy a bikinialsó egyenesen feszüljön, mintegy hidat képezve, a csipőcsontok között, vagyis az alhasat ne is érintse (mondjuk ezt praktikus szempontból is problémásnak látom, mert ki tudja, mi minden úszik be egy ilyen résen). A nagyszámú ellentétes tendencia (mint Mika dala) ellenére úgy tűnik, a nőideál továbbra is egyre soványabb. És ehhez képest sajnos a klipben szereplő lányok valóban túlsúlyosnak hatnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése