2011. július 3., vasárnap

Shania Twain: If you wanna touch her, ask!

http://www.youtube.com/watch?v=m-t2E2WpIwU

Szeretem a feminista countryt (bár nem tudom, Shania ennek definiálná-e, amit csinál). Meg az olyan dalokat, amelyek a nő meghódítására nem olyan javaslatokat tesznek, hogy kamuzzál a hófehér Jaguárodról vagy halmozd el ékszerekkel (ld. Diamonds are a girl's best friend). Hanem hogy kommunikálj, figyelj rá oda, legyél igaz barátja. És főleg legyél türelmes, mert egyik napról a másikra nem alakulhat ki igazi mély kapcsolat. És mint a dal címe is mondja: kérdezd meg, ő mit akar, mikor meddig mehetsz el.

Rendszerint annyira nem így történik. A hollywoodi filmekben csak egymásra néznek, aztán smárolni kezdenek anélkül, hogy bármit előtte megbeszélnének. És utána persze kiderül, hogy mindkét fél mást értett a csók (vagy az azt követő szex) alatt. Egyfelől az önsegítő könyvek meg a pszichológusok mindig azt nyomatják, hogy beszéljünk a kapcsolatunkról a párunkkal, másfelől baromira nincsenek erre mintáink és részben ezért nem is nagyon csinálja senki.

Eddigi kapcsolataimban én is majdnem mindig ebbe a senkibe tartoztam. Egészen meglepő egy olyan társ, aki tényleg odafigyel, mit érez a másik, aki tényleg minden lépést egyeztet előre, aki tényleg minden pillanatban odafigyel rá, hogy én mit szeretnék. Én meg csak hebegek-habogok, nem is tudom megfogalmazni a dolgokat, annyira nincs gyakorlatom benne. De ugyanakkor meg megtapasztalom, milyen nagy biztonságot nyújt ez a fajta kommunikáció.

Szóval butchok, srácok és mindenki, aki nőknek udvarol: érdemes megfogadni Shania tanácsát.

1 megjegyzés: